Slider_hubert-targonski-lwowek-slaski-400 Slider_lwowek-slaski-zamek Slider_dworzec-w-mirsku Slider_szczesna-mariola-lwowek-slaski-2017-1 Slider_straz-miejska Slider_szlak-rowerowy-er6

Lwówecki rynek do przebudowy

A A A Pdf Print16x16 Mail16x16
Napisano dnia: 2017-06-13 10:21:04
Wszystko zaczęło się kilkanaście dni temu od informacji, która lotem błyskawicy obiegła Lwówek Śląski, a dotyczącej planów przebudowy lwóweckiego rynku, w tym prawdopodobieństwa zamknięcia jego części.

Informacja o przebudowie i możliwości wyłączenia z ruchu części placu Wolności nie spodobała się
m.in. lwóweckim przedsiębiorcom, którzy w centrum miasta prowadzą swoje sklepy, czy punkty usługowe. Przedsiębiorcy od lat zwracają uwagę, iż jakiekolwiek zamykanie rynku, czy to związane z LLA, czy innymi imprezami osłabia handel. Ich zdaniem klienci, którzy nie mogą zatrzymać się w centrum na zakupy wybierają markety, albo punkty, przy których łatwo zaparkować. Dlatego teraz część z osób prowadzących działalność w centrum miasta postanowiła spotkać się i przedyskutować sprawę. Efektem wymiany poglądów była inicjatywa utworzenia Stowarzyszenia oraz przygotowania petycji do władz miasta.


Najprawdopodobniej to przypadek sprawił, iż kilka dni temu, w czasie, kiedy przedsiębiorcy spotykali się i dyskutowali o dalszych działaniach, burmistrz M. Szczęsna zaprosiła mieszkańców na otwarte spotkanie dotyczące bieżących spraw gminy. Spotkanie to zostało zaplanowane na 12.06.2017 r.


Poniedziałkową atmosferę jeszcze przed spotkaniem z panią burmistrz podgrzała lwówecka policja. Mundurowi odwiedzili część z przedsiębiorców, wypytywali ich o „pikietę” i jak twierdzą handlowcy spisywali ich. Co miało na celu takie działanie i ile osób zostało spisanych o to w zapytaliśmy rzecznika lwóweckiej policji:

Policjanci Komendy Powiatowej Policji w Lwówku Śląskim w dniu wczorajszym otrzymali informację, iż na lwóweckim rynku ma się odbyć zgromadzenie publiczne organizowane przez właścicieli sklepów skupionych wokół ratusza oraz możliwe jest zatrzymanie ruchu drogowego. Wystąpiono do urzędu miasta i gminy z zapytaniem czy takowe zgromadzenie zostało zgłoszone i kto jest jego organizatorem celem nawiązania kontaktu i ustalenia formy zabezpieczenia zgromadzenia. Otrzymano informację, iż nie ma zgłoszonego zgromadzenia w tym dniu. Wobec powyższego policjanci postanowili zapytać o to samych właścicieli losowo wytypowanych sklepów. W wyniku zapytania i dokładnego wyjaśnienie przyczyny zapytania osoby te zażądały od policjantów pełnych ich danych. Dane te zostały im przekazane, osoby zostały na okoliczność udzielenia pełnych danych funkcjonariuszy wylegitymowane. Rozpytano dwóch przedsiębiorców nie uzyskując potwierdzenia mającego się odbyć zgromadzenia i na tym czynności zakończono. Całość odbyła się w sposób jak najmniej uciążliwy dla osób pytanych, z zachowaniem pełnej kultury i poszanowaniem praw obywateli. Celem zapytania jak już wspomniałem wcześniej było ustalenie czy do takowego zgromadzenia może dojść; z uwagi na konieczność zapewnienia bezpieczeństwa uczestnikom oraz zapewnienie porządku na terenie Lwówka Śl. co mogło się wiązać z koniecznością zamknięcia ruchu drogowego na czas zgromadzenia. Jednocześnie Policja dziękuje wszystkim którzy pomogli w szybkim i sprawnym ustaleniu wszystkich okoliczności oraz dziękujemy mieszkańcom i przedsiębiorcom za pełną współpracę w tym temacie i zrozumienie konieczności wykonania czynności służbowych.
Z poważaniem, Oficer Prasowy KPP Lwówek Śląski asp.szt. Mateusz Królak


Wczorajsze spotkanie w lwóweckim ratuszu burmistrz Mariola Szczęsna rozpoczęła od nawiązania do zbieranych podpisów pod petycją w sprawie zamknięcia rynku. – W naszej gminie dzieje się dużo różnych rzeczy i mówi się o różnych rzeczach poza plecami i wiem, że ostatnio gdzieś chodził tutaj i zbierał jakieś podpisy, petycje w związku z zamykaniem miasta. Takie petycje kiedyś były podobne, dwa lata temu zbierane tutaj w związku z likwidacją parkingów. Nie wiem skąd to się bierze, skąd ludzie mają takie pomysły – zastanawiała się pani burmistrz, która zapowiedziała, iż zaraz przedstawi plany związane z przebudową centrum. Wpierw jednak burmistrz krótko podsumowała sukcesy jej rządów.
Po kilku minutach pani M. Szczęsna przeszła do sedna i prezentację planów związanych z przebudową centrum Lwówka Śląskiego zaczęła od zmian na ulicy Morcinka, gdzie mają zostać zlikwidowane pasy zieleni a w ich miejsce ma powstać – tu cytat: „mnóstwo parkingów” – gdzie kierowcy będą parkować w poprzek drogi. Podobnie miejsca parkingowe mają powstać przy banku oraz przy ośrodku zdrowia (ul. Chrobrego). – I tak proszę Państwa wykorzystujemy wszystkie miejsca wzdłuż ulicy Morcinka i każde miejsce, gdzie tylko można będziemy robić parkingi. – mówiła burmistrz Szczęsna, która wskazała także, iż nawet miejsce takie jak stara kotłownia zostanie przeznaczone na parking. – Ten cały projekt proszę Państwa przygotowany, oczywiście składamy wniosek o środki zewnętrzne i chcielibyśmy w przyszłym roku rozpocząć. – kontynuowała pani burmistrz.




Kolejnym elementem przebudowy będzie ulica Słowackiego, która po przebudowie będzie dwukierunkowa a oprócz tego na górce, na pasie zieleni powstanie tam też parking.

 
I tak pomału burmistrz Szczęsna przeszła do najbardziej oczekiwanej przez obecnych na sali przedsiębiorców części, czyli przebudowy rynku. – Wszystko jest już po konsultacjach z konserwatorem, wszystko zostało przyjęte …  – rozpoczęła pani burmistrz, gdy ktoś z sali zapytał – A konsultacje z mieszkańcami?Proszę Państwa, gdybyśmy chcieli każdy jeden projekt i wszystko z mieszkańcami konsultować to nie byłoby sensu robić wyborów, wybierać burmistrza i wybierać radnych – odpowiedziała burmistrz Mariola Szczęsna, czym wywołała oburzenie ze strony części zgromadzonych, którzy oponowali, że skoro pani burmistrz planuje przebudować całe miasto to wypadałoby skonsultować to z mieszkańcami. – Skoro mam zgodę na to, to przebudowuję. Proszę Państwa miasto zostaje i ratusz zostaje na miejscu, wszystko zostaje na miejscu – odpowiedziała pani burmistrz, czym wywołała jeszcze większą frustrację wśród zgromadzonych.


Trudno nie odnieść wrażenia, iż po tych słowach pani Szczęsnej platforma dialogu, możliwości porozumienia z przedsiębiorcami poszła na dno.

Burmistrz korzystając z tego, iż ma mikrofon i to ją słychać kontynuowała omawianie dalszej części przebudowy. Z przedstawionych przez panią Szczęsną planów wynika, iż duży klomb, gazon z zielenią znajdujący się pomiędzy fontanną Sukienników a toaletą miejską zostanie zlikwidowany a w jego miejsce zostanie przywrócony plac, jaki był po wojnie.




Stary wygląd jak z dawnych pocztówek ma zostać przywrócony na placu przed ratuszem od strony Sali ślubów (zachodnia część rynku). – Uważamy, że to miejsce jest zbyt atrakcyjne i dla turystów i dla mieszkańców, dla wszystkich, którzy korzystają z tego miejsca. Nie chcemy, żeby tędy w tym roku proszę Państwa odbywał się ruch samochodów, ale to jest tylko w tym roku, czyli koło Sali ślubów, tu przy wejściu, od proszę Państwa początku Ratusza, tak naprawdę od skrzyżowania z Chrobrego. – tłumaczyła burmistrz Szczęsna, która przyznała, iż ta część zostanie wyłączona z ruchu.








 
Gwar, jaki się stworzył ostudził jeden z uczestników spotkania. Pan Tomasz poinformował, iż został wytypowany przez lwóweckich przedsiębiorców do przedstawienia ich stanowiska. Swoją wypowiedź zaczął jednak od tego, iż jako jeden z nielicznych nie został w poniedziałek wylegitymowany przez policję, która dziwnym zbiegiem okoliczności właśnie tego dnia odwiedzała lwóweckich kupców. Przedsiębiorcy pytali głośno, co to za zbieg okoliczności, że policja tego dnia ich tak nachodziła?
Pan Tomasz wyjaśniał wątpliwości osób prowadzących działalność w rynku
a związane z jego ewentualnym zamknięciem. Tłumaczył wszelkie aspekty, które jego zdaniem i zdaniem przedsiębiorców mogą znacząco i negatywnie wpłynąć na rozwój Lwówecka Śl. i ich biznesy. Jako przykład podał miasto Bolesławiec, w którym kilka lat temu władze zamknęły dla ruchu ulicę Prusa. Po półtorej roku widząc, co się dzieje, jak osłabło zainteresowanie mieszkańców robieniem zakupów przy tej ulicy, władze Bolesławca postanowiły wznowić tam ruch samochodów, jednak do dziś ulica ta nie jest już tak chętnie odwiedzana przez mieszkańców. Spadły tam dochody sklepikarzy, spadły czynsze … wyjaśniał przedstawiciel lwóweckich przedsiębiorców. Argumentacja pana Tomasza szybko została obalona przez burmistrz Mariolę Szczęsną – Rozumiem, że jest pan mieszkańcem Bolesławca, tak? To nie wiem, dlaczego w ogóle pan zabiera tutaj głos, bo to, że pan tutaj pracuje to nie znaczy, że pan ma decydować o tym jak nasze miasto ma wyglądać. – ucięła merytoryczną argumentację pana Tomasza burmistrz M. Szczęsna, która swoją wypowiedzią wywołała wrzawę na sali. Przedsiębiorcy próbowali przekrzyczeć mówiącą do mikrofony panią burmistrz i wyjaśnić jej, że nie ważne, czy jest on z Bolesławca, czy z Lwówka Śl., ale jest on pracodawcą i to prowadzi firmę!


Burmistrz deprecjonując jednego z przedsiębiorców uderzyła w czuły punkt pozostałych
. Po tym spięciu po obu stronach stworzył się mur. Dalej nie było już mowy o spokojnym i merytorycznym dialogu. Przedsiębiorcy próbowali argumentować, iż Lwówek Śl. jest za małym miastem, żeby zamykać część rynku. Pytali, po co takie działania, czemu i komu mają one służyć? Burmistrz nie chciała tracić czasu i stwierdziła, iż ona teraz mówi o przebudowie rynku, a o zamknięciu, czy nie zamykaniu ulic decyzje będą podejmowane później. Mimo wielokrotnych próśb mieszkańców pani burmistrz nie chciała przedstawić koncepcji organizacji ruchu po przebudowie. Wrzawa nie milkła. – Nie ma w tym projekcie przebudowy mowy o ruchu, ruch to jest co innego – próbowała wyjaśniać burmistrz M. Szczęsna – Teraz proszę Państwa jest to projekt przebudowy Placu Wolności, ulicy Morcinka, budowy parkingów. Rozumiemy się?! I takie plany chcę Państwu przedstawić. A jeżeli komuś z Państwa się nie podobają nasze plany, no to przykro mi bardzo – skwitowała pani burmistrz, która przekonywała, iż to większość mieszkańców chce, żeby takie miejsce powstało w rynku i ona, dlatego to robi i zrobi.

W trakcie „dyskusji” parokrotnie do tablicy wywoływani byli lwóweccy radni, którzy to będą decydować o przyszłości przebudowy miasta i parokrotnie to do radnych oburzonych mieszkańców kierowała pani burmistrz. Na sali była tylko Przewodnicząca Rady Miejskiej Gminy Lwówek Śląski pani Ewa Płucińska-Dąbrowska, która w tej wrzawie wstała i usprawiedliwiała swoich kolegów i koleżanki. – Chciałam tylko usprawiedliwić radnych, bo projektu przebudowy nie widzieli. Nie był on nam prezentowany. – wyjaśniała pani Przewodnicząca, która z ciekawości przyszła na spotkanie zapoznać się z planami. Burmistrz Szczęsna odbiła piłeczkę mówiąc, iż od dłuższego czasu zaprasza radnych i mówi im, że projekty są do wglądu, jednak do tej pory żaden z radnych się nie skusił na to, żeby przyjść i przejrzeć plany. – Takie jest zainteresowanie radnych – mówiła pani burmistrz.

Dyskusja nad przebudową centrum Lwówka Śląskiego i ewentualnym możliwym, aczkolwiek niepotwierdzonym podczas wczorajszego spotkania przez panią burmistrz zamknięciem części rynku była bardzo burzliwa. Wielokrotnie z ust pani Szczęsnej padały słowa o bojkocie, o przeszkadzaniu jej w działaniach. Temat zakończył pan Tomasz, któremu pozwolono dojść do głosu i odczytał on petycję podpisaną przez kilkudziesięciu lwóweckich przedsiębiorców prowadzących swoje działalności w centrum miasta.

Treść petycji lwóweckich przedsiębiorców

Podczas wczorajszego spotkania burmistrz M. Szczęsna mówiła także o przebudowie plantów, o budowie tam miejsc parkingowych, o wymianie oświetlenia na energooszczędne, o oczekiwaniu na projekt budowy basenu, czy mieszkań. Zgromadzeni w znacznej części starali się wracać do tematu zamknięcia ulic w rynku i  chcieli jasno usłyszeć od pani burmistrz czy te fragmenty ulic będą zamknięte, kiedy, dlaczego i na czyją prośbę, komu takie zmiany są potrzebne? Niestety, jasne potwierdzenie, lub zaprzeczenie z ust pani burmistrz nie padło. Burmistrz Szczęsna parokrotnie tłumaczyła tylko, iż realizuje obietnice wyborcze.




Po spotkaniu trudno nie odnieść wrażenia, iż pani burmistrz Lwówka Śląskiego poszerzyła grono osób jej nie przychylnych. Jednak odpowiedzialność za zmiany, w szczególności te niepopularne i tak spadnie na radnych, bo to oni będą głosować nad wydatkowaniem gminnych pieniędzy.

ciąg dalszy nastąpi …
Zobacz galerie:
Komentarze:
AparatGargamel
Wtorek, 2017-06-13 11:16
Czego sie nie robi dla klakierka ;) Rynek można przerobić bez konieczności zamykania ruchu ale parasole muszą pewnie gdzieś stanąć żeby było lepiej jak w Kruku. Właśnie cały kruczek jest w tym klakierze :D Pzdr dla kumatych ;)
Aparatmieszkaniec
Wtorek, 2017-06-13 11:21
Jak to dobrze, że w końcu mamy silne i ambitne media, które nie omijają łukiem trudnych dla decydentów tego miasta tematów, relacjonując je ogółowi mieszkańców. Myślę, że to dzięki Pana działalności jest szansa na jakiekolwiek konsultacje społeczne w ważnych dla Lwówka i gminy projektach, że władze czy to te czy przyszłe zawsze będą miały na uwadze tak opiniotwórczy portal jakim jest lwówecki.info. Panie Marku podziękowania za wytrwałość, odwagę (mam nadzieję, że Pana jeszcze nie spisali), i życzenia, żeby pozostał Pan na zawsze niezależny- w tym Pana siła!
AparatMieszkanka
Wtorek, 2017-06-13 11:28
Przebudowa rynku, pod bardziej usługowo-restauracyjny jak najbardziej! Ale komu? Młodzi pouciekali, ci co zostali wolą pojechać do jeleniej, Legnicy, Wrocławia. komu? Zulom? Starsi ludzie idą do parku, ewentualnie kruk. Jedyna szansa w weekendach, bo w tygodniu o 19 pustki.
Drugie pytanie. Skąd w Pani Marioli tyle nerwów? :) pozdrawiam
AparatZ Gryfowa
Wtorek, 2017-06-13 11:35
Co prawda wedle opinii Waszej burmistrz mój głos nie znaczy nic, bo w końcu we Lwówku nie mieszkam, ale jak dobrze rozumiem, władza chce wam wyrżnąć miejską zieleń i zastąpić asfaltem, władza nie chce konsultować swoich poczynań z osobami które ją wybrały, a i rada miejska nie ma żadnego znaczenia dla obecnej władzy. Taki Łukaszenka w spódnicy xD.
Aparatmieszkanka
Wtorek, 2017-06-13 11:38
Z jednej strony jak przechodzę rano to co 2 samochód to parkują właściciele najemcy lokali przedsiębiorcy a gdzie klienci mają zaparkować w takim wypadku...
Aparatxxxx
Wtorek, 2017-06-13 12:08
klienci nie mają gdzie parkować w rynku bo większość miejsc zajęta jest przez przedsiębiorców i mieszkających przy rynku a można się przekonać o tym jadąc w późnych godzinach wieczornych bo to chyba nie klienci sklepy wtedy zamknięte.!!!
Aparatyros
Wtorek, 2017-06-13 12:12
A tymczasem Gminy Olszyna, Gryfów Śl. Leśna, Siekierczyn i Lubań inwestują w "lokalny system wytwarzania energii ze źródeł odnawialnych" co skutkować będzie obniżeniem kosztów energii elektrycznej dla końcowego odbiorcy... Np. w Nawojowie Śląskim powstanie farma o szacowanej mocy 1.8 MW. O takich inwestycjach miło jest mi słuchać, ponieważ dotyczą one bezpośrednio mojego gospodarstwa domowego. I powiem teraz brzydko... Lepsze to jak stawianie kibli i wycinania krzewów.
Aparatbartek
Wtorek, 2017-06-13 12:13
Czytając wypowiedzi burmistrzyni i drobnych przedsiębiorców z rynku, nie wiem kto opowiada większe dyrdymały. Z jednej strony słuszna zmiana funkcji rynku, z drugiej zamiana terenów zielonych na „mnóstwo parkingów” zaraz obok, czyli przesunięcie problemu kawałek dalej To na pewno reVitalizacja starego miasta? Widać że nie ma kompleksowego pomysłu na rozwój tego obszaru, chodzi tylko o nowy bruk za kilka milionów. Co częste tacy drobin przedsiębiorcy swój interes utożsamiają z interesem gminy, niestety kapitalizm to także umiejętność dostosowania się do zmieniających się warunków. Jeśli ktoś nie potrafi wykorzystać szansy jaką daje zmiana funkcji rynku ze zdegradowanego obszaru staromiejskiego, na najbardziej eleganckie miejsce w mieście to może nie powinien być przedsiębiorcą. Brak porządnych konsultacji z mieszkańcami to niestety standard pokazujący, że polscy samorządowcy nie dorośli do demokracji lokalnej.
Aparatogródek piwny
Wtorek, 2017-06-13 12:20
Zwróćcie uwagę na ostatnie zdjęcie w artykule z planem rynku..
Przed nową "rycerską" zamknięty ruch i kupę otwartego miejsca na parasole i stoliki, a przed Krukiem, gdzie teraz jest ogródek piwny, teren zamknięty szpalerem ławek publicznych. Jak ma się utrzymać tam obecny ogródek dla klientów Kruka. Przypadek???
AparatDo Gargame - Dociekliwy Smerf
Wtorek, 2017-06-13 12:27
Chyba jestem niekumaty . Proszę o wyjaśnienie i precyzyjne podanie dla kogo pani Burmistrz szykuje zamknięcie ruchu w rynku i po co ? Przecież tu musi chodzić o dobro wszystkich mieszkańców....
AparatMM
Wtorek, 2017-06-13 12:35
Najlepiej zabetonować całe miasto....bo po po co komu zieleń....Szyszko wycina lasy a Mariola pasy zieleni...super duet...
Aparatgucio
Wtorek, 2017-06-13 12:58
całkowicie wyrzucić ruch samochodowy z rynku, wystawiać przepustki czasowe dla dostawców towarów, parkingi za murami miasta, bo to nie są tereny zielone tylko sralnie dla psów, niech właściciele sklepów obniżą ceny to będą mieć klientów. Bardzo dobrze Pani Burmistrz.
Aparatlok
Wtorek, 2017-06-13 13:18
A we Lwówku / w Rynku/jeszcze są przedsiębiorcy?
Aparat997
Wtorek, 2017-06-13 13:20
Proszę o stanowisko policji lwoweckiej w tej sprawie!!!
AparatŁokietek
Wtorek, 2017-06-13 13:22
Nie przesadzajcie, jeszcze trochę to będziecie chcieli samochodami wjeżdżać do swoich sklepów. Swoją drogą, usuwanie zieleni też nie bardzo mi się podoba...
Aparatdo ogródek piwny
Wtorek, 2017-06-13 13:51
Masz rację, ruch wyłączony przed Rycerską, żeby mógł powstać ogródek piwny. To już wszystko jasne :)
AparatGargamel
Wtorek, 2017-06-13 13:51
Ja nie wiem dla kogo konkretnie, ale klakier wie. Jego należy się zapytać mój drogi, dociekliwy smerfie. Myślę, że jesteś kumaty i jako że smerfem jesteś to z całą pewnością Klakierka znasz - jeśli nie osobiście to z widzenia. A jak jeszcze nie miałeś przyjemności go poznać to może kiedyś zasmakujesz tej znajomości. Pzdr ;)
AparatJelenia Bolesławiec Lubań
Wtorek, 2017-06-13 15:08
Wszystkie powyższe miejscowości mają ratusz bez ruchu ulicznego i jakoś jest ok przynajmniej lenie co jeżdżą 150-300 m po bułki mają trochę ruchu :)
AparatK
Wtorek, 2017-06-13 15:13
Do yros- proszę zasięgnąć języka w sprawie inwestycji Gminy co do źródeł odnawialnych itp. Proponuję temat; klaster energetyczny dot. NASZEJ GMINY, o którym nikt nie wspomina na portalach informacyjnych.... bo i po co?! lepiej niech naród żyje w nieświadomości i wiesza zdechłe psy... Pozdrawiam
Aparatpropozycja
Wtorek, 2017-06-13 15:18
Czytając powyższy artykuł, widząc plany zagospodarowania proponuję z drugiej strony zamknąć miasto a nie z tej co chcą !Z drugiej strony są lepsze walory centrum i Ratusza
Aparatyros
Wtorek, 2017-06-13 15:39
Faktycznie. Szkoda że ta kwestia nie została nagłośniona w sieci, a informacje o klastrze lubańskim, gryfowskim itd wyczytałem na ogólnopolskim portalu branżowym dot. fotowoltaiki. Szkoda, że i o nas tam nie wspomniano...
Aparatqq
Wtorek, 2017-06-13 15:43
TU JEST RATUSZ

poziom prezentacji mówi wszystko - sapienti sat
AparatGOŚĆ
Wtorek, 2017-06-13 15:45
Nie chcę komentować arogancji burmistrzowej a uważam, że zamknięcie rynku przysłuży się jedynie "nie do końca" właścicielowi RYCERSKIEJ. Czy to nie dziwne
Aparatdo qq
Wtorek, 2017-06-13 16:04
He, he..dobre! Czy to miasto może niżej upaść?
AparatRUDETO_FAŁSZYWE
Wtorek, 2017-06-13 16:31
Polecą głowy w wyborach i nie pomogą obietnice, znajomi z wyrokami, restauracje czy towarzystwa... Ludzie nie są głupi i widzą pod czyje parasole jest ta przebudowa rynku, a skoro M. nie udzieliła odpowiedzi że część rynku będzie zamknięta na stałe to ja w 100% wiem że będzie, żeby tylko zrobić dobrze swojemu znajomemu. Najpierw był kibel za 300 tys dla prezesa żeby turyści nie załatwiali się u niego w sklepiku, a teraz przebudowa rynku z zamknięciem północnej(i zachodniej?) części za kilka mln żeby biznes rycerski się kręcił... Dodam że burmistr zachowala się bardzo arogancko i nieprofesjonalnie na spotkaniu w ratuszu. Czas na zmianę haseł wyborczych miłościwie nam panującej - "Swojska (tylko!!!) dla swoich!!!!". Ciekawe ilu znajomym zostało coś jeszcze obiecane???

Ps. pewien złej sławy prezes z wyrokiem bawi się w dziennikarza - założył stronkę informacyjną - w 100% subjektywne informacje z gminy + peany na cześć towarzystwa i władzy. Czekam aż US wykryje tam nieprawidłowości.
AparatZakonnica
Wtorek, 2017-06-13 16:34
Skoro Słowackiego robią dwukierunkową tzn że północna i zachodnia część rynku bedzie zamknięta dla samochodów.
AparatBol
Wtorek, 2017-06-13 17:34
Bolesławiec to nie Lwówek. Bolesławiec jest dużym miastem z małym rynkiem a Lwówek małym miastem z dużym rynkiem. To co w Boelsawcu nie zrobi różnicy to we Lwówku może spowodować kolosalne. Radzę sie 2x zastanowić. BOLESŁAWIANIN
AparatWIDZ
Wtorek, 2017-06-13 18:09
Szanowni mieszkańcy Lwówka Śl. nigdy nie wtrącałem się w zarządzanie naszego miasta,ale to co zobaczyłem na tym spotkaniu to KATASTROFA szczęsnej .Arogancja, brak kultury dyskusji i dosłownie obrażanie ludzi którzy przyszli porozmawiać w sprawie dotyczącej ich przyszłości.A tu proszę szczęsna nasłała policję ,na zebraniu obstawiła się strażą miejską . Tak bardzo chyba się bała? WSTYD WSTYD
Aparatwww
Wtorek, 2017-06-13 18:14
we Wleniu zrobili obwodnice -do czego to doprowadziło ?
sami sobie odpowiedzcie
a w naszym mieście od dawna widać że są równi i równiejsi
Aparatdo qq2
Wtorek, 2017-06-13 18:19
Tu jest ratusz to dodała redakcja >.<
Aparatwarszawiak
Wtorek, 2017-06-13 18:23
... ja kiedyś słyszałeme jakiś klub dostał dotacje od gminy na renont kotłowni na swoją siedzibę, a tu im teraz parking chcą zrobić - przypadek ? mam wrażenie że ktoś nie myśli że mieszkańcy nie widzą co się dzieje ? wybory za rok - i co ? zawsze będzie można powiedzieć, cóż nie udało się - tylko komu ?
AparatPYTAJĄCY
Wtorek, 2017-06-13 20:03
cytat z wypowiedzi burmistrz szczęsnej ,, mam wizję starego Lwówka jak ze starych widokówek" .Super gratulacje pasuje ...młodzież ucieka , starcy zostają wszystko pięknie się komponuje . A pytanie brzmi jak wszystko ma być takie stare ,to co robi ten BARAK z lodami obok Restauracji KRUK? ,która to WIZJA lub SEN . obudż się mariolka .Został ci rok ,zrób coś dla Lwowka .....podaj się do dymisji!!!!!! PROSZĘ
AparatPYTAJĄCY
Wtorek, 2017-06-13 20:03
cytat z wypowiedzi burmistrz szczęsnej ,, mam wizję starego Lwówka jak ze starych widokówek" .Super gratulacje pasuje ...młodzież ucieka , starcy zostają wszystko pięknie się komponuje . A pytanie brzmi jak wszystko ma być takie stare ,to co robi ten BARAK z lodami obok Restauracji KRUK? ,która to WIZJA lub SEN . obudż się mariolka .Został ci rok ,zrób coś dla Lwowka .....podaj się do dymisji!!!!!! PROSZĘ
Aparatpytajnik
Wtorek, 2017-06-13 20:16
Kto jest włascicielem tej Rycerskiej,że tyle się to o nim pisze?
Aparatgryfowianin
Wtorek, 2017-06-13 20:33
Przebudowa rynku za kolosalne pieniądze,kibel za setki tysięcy-jakby nie było pilniejszych zadań------przewężone mosty(nie wiadomo ile jeszcze lat) -Brunów ,Płakowice ,zamknięty basen,droga w Mojeszu -tragedia,LLA...aleście sobie wybrali ,z całym szacunkiem dla mieszkańców Lwówka.
Aparatsukces
Wtorek, 2017-06-13 21:18
Mariolka kiedy kolejne spotkanie z mieszkańcami? Buahahahahaha!!!!
AparatMorcinka
Wtorek, 2017-06-13 21:36
Z tego co widać , te pasy zieleni na ulicy Morcinka nie są aż takie szerokie żeby zmieścić ogrom miejsc parkingowych - raptem cztery zatoczki trawnikowe na których może się zmieścić jedynie dwa samochody-??? Mieszkańcy tejże ulicy sami mają problem z miejscem parkingowym
AparatMorcinka
Wtorek, 2017-06-13 21:41
Najlepiej zalać betonem - komu potrzebny jest jakiś trawniczek, drzewko, krzaczek...?
AparatSe zrobię
Wtorek, 2017-06-13 22:43
Następnym razem przyniosę na spotkanie tubie lub własny mikrofon. Ct.,,se zrobię, se wezmę, bo ja tak se chcę,, Ona ma wizję Proszę Państwa i tak ma być :))) Zrobi nam kostkę jak u siebie. Jedna strona będzie w karo a druga buro-szaro
Aparatxxx
Wtorek, 2017-06-13 22:57
... a kto ostatnio zemdlał u urzędzie gminy??? do kogo karetka przyjeżdżała??? a teraz nikt nie mdlał na spotkaniu??? ktoś tu chyba już nie wytrzymuje ciśnienia ... buhahahaha
Aparattomek hajto
Środa, 2017-06-14 00:33
ile jadu, nienawiści i żółci w tych Polakach...możliwość dodawania komentarzy w mediach daje złudne wrażenie bycia kimś mądrym. nawiasem mówiąc - trochę żal Lwówka, bo stare miasto jest naprawdę ładne, choć miejscami mocno zaniedbane, ale to położenie na uboczu - nie pomaga. drobny lifting wokół ratusza na pewno nie zaszkodziłby wizerunkowi - w Gryfowie oprócz jednej pierzei ryneczek jest całkiem schludny. w Bolesławcu podobnie - estetycznie.
3...2...1 - skaczcie sobie dalej do gardeł. Po to były wybory, żeby wybrać przedstawiciela ludu, teraz to sobie możecie pokrzyczeć :)
AparatMaja
Środa, 2017-06-14 07:34
Gucio (z Dworka?), zapomniałeś o podwyżce dla Pani Burmistrz. Słyszałam, że Mojesz i Dworek już taki wniosek w Radzie szykują...
AparatMaja
Środa, 2017-06-14 07:35
Gucio (z Dworka?), zapomniałeś o podwyżce dla Pani Burmistrz. Słyszałam, że Mojesz i Dworek już taki wniosek w Radzie szykują...
Aparatlola
Środa, 2017-06-14 08:36
Przy szkole nr 2 był dawno basen o wymiarach olimpijskich i rozebrano na odbudowę Warszawy i wywieziono cegły itp. więc kiedy pytam się kiedy nam go odbudują ...
Aparatiza
Środa, 2017-06-14 09:12
Brońmy lwówecką zieleń!!!
AparatDO TOMEK HAJTO
Środa, 2017-06-14 09:32
Nie rozumiesz sedna sprawy... wizerunek miasta (poprawa estetyki) jak najbardziej ,ale po co zamykać ruch???
w Bolesławcu który jest dużo bardziej prężnym miastem ,popełniono ten sam błąd -niestety ulica którą zamknięto do dnia dzisiejszego jest omijana . a propos wyborów to że ludzie wybrali takiego burmistrza ,który średnio a nawet słabo zna się na rzeczy i brak mu kultury ,to nie znaczy że może robić co chce
AparatMieszkaniec centrum
Środa, 2017-06-14 11:04
Zamknac rynek (wewnatrz murow obronnych) dla ruchu pojazdow z wylaczeniem mieszkancow, scisle centrum plac ratuszowy uwolnic od straganow, ogrodkow piwnych i innych zaklocajacych wizerunek miasta, usunac warstwe asfaltu pod ktora znajduje sie piekna kostka brukowa, cofnac pozwolenie dla Biedronki na dzialalnosc w centrum (starcza 2 na Jaskiewicza i Oswiecimskiej). Dla drobnych sklepikazy ustalic godziny na dostawwe towaru ale bez zezwolenia na wjazd na plac ratuszowy (lokale w blokach powinny miec drugie wejscie od strony atek schodowych). Wiecej zieleni wokol ratusza nikomu nie zaszkodzi. Zaznaczam ze jest to moje prywatne zdanie i nie kazdy musi sie z nim zgadzac :)
Aparatdo Mieszkańca z centrum
Środa, 2017-06-14 18:12
Jak Ci się w centrum nie podoba, to wyprowadź się na wieś do burmistrz Szczęsnej. Rynek to serce miasta, główna aorta, zwłaszcza w takiej małej mieścinie jak nasza. Tutaj spotykają się wszystkie drogi. Już teraz miasto jest opustoszałe po 18, a co dopiero jak się utrudni dojazd do jego serca. Na naszym rynku jest jeden ogródek piwny, więc rozumiem, że chodzi o usunięcie Kruka na rzecz nowej knajpy partyjnego i prywatnego kolegi pani Burmistrz, czyli pana Ziółkowskiego, który bez pozwoleń remontował dawną "Rycerską". Takie bzdury może napisać jedynie ktoś, kto ma ciepłą posadkę w jakiejś budżetówce. Dodatkowo chyba nie przewidziałeś, drogi Mieszkańcu, że jak zamkną rynek, to cały ruch przeniesie się na tyły bloków.
AparatDo ostatniego komentarza
Środa, 2017-06-14 21:10
BRAWO-prosto ale bardzo sensownie napisane. popieram . JESZCE RAZ BRAWO!!!
AparatMieszkanka
Czwartek, 2017-06-15 11:07
Brak słów,powiem tylko dla tych co nie wiedzą o co chodzi z wyłączeniem dla ruchu odcinka od ul.Chrobrego w stronę szpitala,wzdłuż ratusza.Pani burmistrz szykuje teren na duży ogródek piwny dla obecnej Cafe Paris,dlatego nie ma już meblowego,sklepu i lokalu open bo tam będzie nowa restauracja.I w sumie jestem za,fajny lokal i dobra kuchnia,ale nie bez takich zagrywek z zamykaniem ulic.A dlaczego i kim jest właściciel Cafe,to już nie będę komentować...
AparatDudek22
Czwartek, 2017-06-15 22:32
Pieprzenie o Chopinie z tą miejską zielenią. Od samego początku było wiadomo ze część ulic musi być wyłączona bo powstaje restauracja. I to jest jedyny powód by urząd wywiązał się z zawartej umowy z najemcą Rycerskiej.
AparatŚlązak
Czwartek, 2017-06-15 22:34
Pani burmistrz
-nie umie rozmawiać z ludźmi,
-boi się krytyki,
-nie umie pojsc na kompromis...
Z takim nastawieniem to wyborów się nie wygrywa, bo głosują ludzie a nie zamknięte drogi. Ostatnio afera goni afere: najpierw afera z dyrektorką SP2, reformą edukacji, potem z wystawą na LLA, a teraz to...
Oby Pan Kulczycki zechciał startować w przyszłych wyborach, bo ja ani na psl, ani na starą gwardię nie mam zamiaru głosować. Pani Burmistrz, prywatnie jest Pani bardzo miła, ale oficjalnie nie podoba mi się Pani nastawienie do ludzi i ich problemów. Ważne też jakimi ludzmi się też Pani otacza. Pozdrawiem wszystkich czytelników i mieszkańców
AparatBezstronny
Piątek, 2017-06-16 02:45
Boże ile nienawiści i zazdrości w ludziach. Zamiast cieszyć się ze w końcu ratusz nie będzie zajęty grami i meblowym tylko ładną restauracją to jak to bywa ludzie z zazdrości nóż w plecy tylko wbijają...wstyd. A może te całe zamieszanie to sprawka konkurencji,właściciela Kruka...żenada
AparatWariacja
Piątek, 2017-06-16 08:34
Ludzie czy was pogięło?? Co wy z tym cały czas, że to dla właściciela rycerskiej. Plany aby zamknąć rynek są od lat i bardzo dobrze,że w końcu uda się je zrealizować. W rynku parkują w większości ludzie tam mieszkający a ci którzy jadą na zakupy jadą pod market. A kto będzie potrzebował wyslac totolotka czy kupić telefon to przejdzie się 100 metrów. Na koniec powiem, że nie głosowałem na panią burmistrz i mam krytyczne zdanie na temat jej rządów ale z tym projektem się zgadzam i nie sądzę, że ta pani przebuduje całe miasto dal jednej osoby.
AparatAnia
Piątek, 2017-06-16 08:47
Powiem jedno...czas najwyższy na zamknięcie rynku dla wlasnie aut! Jak ktoś będzie chciał kupić to kupi...parkingi? Dobre! Rzadko kiedy można tam i tak zaparkować bo miejsca zajmują właśnie właściciele sklepów. Wreszcie bedzie wokół ratusza cisza i swoboda. A nie zgiełk i smród aut.
AparatDo "Bezstronnego" Klakiera Burmistrzowej
Piątek, 2017-06-16 10:29
Projekt zagospodarowania części rynku przy "Kruku" jednoznacznie wskazuje, że żadnych parasolek tam nie będzie można postawić. I trzeba być głupkiem lub "Bezstronnym" aby tego nie widzieć. A pani Ania, to chyba nie rozumie na czym polega życie miasta. Lwówek ma jeden z największych rynków w Polsce - 2 hektary, a wielkością i zamożnością miasta nie grzeszymy. Turyści jadący od strony Bolesławca czy j.Góry również omijają nas alejami, a jestem pewien, że jakby przejeżdżali przez rynek, to by się zatrzymali, widząc takie cacko jak nasz ratusz. Niestety wszyscy od lat chrzanią o turystyce, ale nikt nie umie tego wykorzystać. Turyści zajeżdżają do Lwówka Śląskiego i: piwa lwóweckiego nie ma, zabytki pozamykane, agatów nie ma, informacji turystycznej z przewodnikiem nie ma, rowerów nie ma, kajaków nie ma. WTF ?
AparatObserwaror
Piątek, 2017-06-16 14:00
Zal patrzec jak ostatki pieknej zieleni zalewane sa betonem i asfaltem w imie poprawy bytu mieszkancow. Pamietam czasy kiedy krolowala zielen wokol ratusza. Komu ona przeszkadzala, ech....
AparatDo bezstronny
Piątek, 2017-06-16 14:13
Dokładnie,wydaje mi się , że ta cała nagonka to przez kogoś jest reżyserowana. Wolę ładna restauracje w ratuszu niż meble. A przeciętny Kowalski skorzysta na tym, że będą dwie restauracje bo będzie mógł sobie wybrać gdzie lepsza obsługa i jedzenie.
AparatO co chodzi
Piątek, 2017-06-16 15:56
Nie bardzo rozumiem o co chodzi, plany remontu rynku były poruszane już wiele lat temu, bardzo dobrze że uda się choć odrobinę przywrócić dawną świetność centrum. Co do restauracji w ratuszu to przecież nikt więcej nie wyraził chęci dzierżawy więc co w tym dziwnego że wygrała jedyna oferta. Każdy mógł złożyć ofertę, ogłoszenie było na bipie. Ale taka jest natura psa ogrodnika - sam nie zjem i innym też nie dam... Komentarze żałosne, pokazują tylko ile w ludziach zazdrości i zawiści.
AparatDawny mieszkaniec
Piątek, 2017-06-16 16:51
Większość miast Polski ma zamknięty wjazd do rynku więc o co idzie na tej wojnie.
We Lwówku nic nie da się nigdy dobrego zrobić - każda inicjatywa to BE inicjatywa dlatego w mieście jest jak jest.
Od 25 lat nic się nie dzieje dobrego, ludzie ogarnijcie się i dajcie sobie na luz.
Po chleb, bułki można pójść pieszo.
Najlepiej wjechać samochodem do sklepu na zakupy!!!

A młodzi od stu lat uciekają ze Lwówka, wykształcony nie znajdzie pracy więc o co ten krzyk.

Poprzedni burmistrzowie zniszczyli , zburzyli zakłady pracy więc miejcie do nich pretensje.

W miejsce zburzonego nie powstał żaden zakład produkcyjny tylko MARKETY z tanim piwem.
AparatOBURZONY
Piątek, 2017-06-16 16:58
DO: Do "Bezstronnego" Klakiera Burmistrzowej
Piątek, 2017-06-16 10:29
Projekt zagospodarowania części rynku przy "Kruku" jednoznacznie wskazuje, że żadnych parasolek tam nie będzie można postawić. I trzeba być głupkiem lub "Bezstronnym" aby tego nie widzieć. A pani Ania, to chyba nie rozumie na czym polega życie miasta. Lwówek ma jeden z największych rynków w Polsce - 2 hektary, a wielkością i zamożnością miasta nie grzeszymy. Turyści jadący od strony Bolesławca czy j.Góry również omijają nas alejami, a jestem pewien, że jakby przejeżdżali przez rynek, to by się zatrzymali, widząc takie cacko jak nasz ratusz. Niestety wszyscy od lat chrzanią o turystyce, ale nikt nie umie tego wykorzystać. Turyści zajeżdżają do Lwówka Śląskiego i: piwa lwóweckiego nie ma, zabytki pozamykane, agatów nie ma, informacji turystycznej z przewodnikiem nie ma, rowerów nie ma, kajaków nie ma. WTF ?

TEGO WSZYSTKIEGO NIE BYŁO JUŻ ZA KAZIOWA, A RZĄDZIŁ ILE LAT? CHYBA 12
ZA JEGO KADENCJI RUNĘŁY MURY !!! I BASEN TEŻ , A W RATUSZU ZAMIAST PORZĄDNEJ KNAJPY SPRZEDAJE SIĘ MEBLE I ŚRODKI OCHRONY ROSLIN- WSTYD, WSTYD!!!
Aparatziutek
Piątek, 2017-06-16 21:16
zamkneli uliczkę miedzy ratuszem a kamienicami w rynku i jeszcze im mało
Aparatklient
Piątek, 2017-06-16 21:29
W Rynku parkują właściciele sklepów i kilku mieszkańców. W Rynku bym pozostawiła tylko ul łączącą Sienkiewicza z Orzeszkową (główna) i postawić tam parkometr. resztę zamknąć dla ruchu. Oczywiście zrobić przebudowę zaplecza i kilka dodatkowych parkingów. Miasto jest małe więc w sumie rzeczy jest gdzie zostawić auto, lecz my ludzie mamy taka mentalność, że jak można to i do sklepu wjedziemy. Właśnie musimy porównywać się do większych miast i brać z nich przykład i doświadczenie (dobre rozwiązania) Bolesławiec zamknięty ale ludzi full tam spaceruje, całe rodziny, lody itp. Co do spotkania - bez komentarza. A i fakt, ławki w miejscu, gdzie są parasole kruka, oj nie ładnie. Kruk jest wpisany w nasze miasto i musi tam zostać jego ogródek piwny.
AparatDzosz
Sobota, 2017-06-17 21:17
Szanowne Społeczeństwo Miasta i Gminy Lwówka Śląskiego
Jako mieszkaniec tej Gminy apeluje do Was o wyrażanie swoich opinii w bardziej cywilizowany sposób .
Co prawda każdy ma prawo do własnego zdania lecz znamy powiedzenie Polaków że ile nas tyle pomysłów .
To że nie umiemy się jednoznacznie i wspólnie opowiedzieć to spadek otrzymany od naszych przodków.
To, że zmiany zawsze są nieufnie przyjmowane to normalna rzecz.Każdy z nas chce zasłużyć na pozytywną opinię i myślę że nasza władza sama tego też nie ustala.
Jeszcze nie dawno wydawało się że nowe zmiany które wprowadziło nam PIS nie zaaprobujemy , a w końcu wychodzi na to że i Oni chcą dobrze.
Wracając do tematu zmian myślę że każdy tu chce dobrze a w tym wszystkim trzeba tylko ustalić tylko kompromis.
Nie łatwo jest być Władzą zwłaszcza ze skromnym budżetem.
P.S. Spodobał mi się pseudonim "Klakier"
Aparatoutsider
Niedziela, 2017-06-18 14:51
Moje subiektywne uwagi po spotkaniu z Panią Burmistrz.
1. Miasto otrzymało dużą dotację na ratowanie murów obronnych i remonty baszt. Problemem jest brak własności nieruchomości "wbudowanych" w mury obronne, a co za tym idzie brak możliwości kompleksowego remontu. Nie usłyszałem nic o tym jak władze miasta wyobrażają sobie te mury po renowacji - jakaś ścieżka, platformy dla zwiedzających, podświetlenie?? Jak rozwiążą problem braku własności części murów?
2.Brak pomysłu na wykorzystanie baszt po remoncie. Organizacja wystaw w tych obiektach, o których wspomniała Pani Burmistrz jest mocno dyskusyjna ze względu na ograniczenia architektoniczne (wąskie przejścia, niedostępność dla osób niepełnosprawnych i inne).
3.Budowa placów zabaw przy obecnym gimnazjum i planowanym basenie, a nie rozbudowa istniejącego w centrum miasta w parku jest dla mnie dość odważną koncepcją. Proponuję rozważyć pomysł budowy siłowni terenowej, o której Pani mówiła w połączeniu z nowoczesnym placem zabaw. Przykład to Słoneczna Polana w Szczawnie-Zdroju link https://dolny-slask.org.pl/5215907,Szczawno_Zdroj,Silownia_terenowa_i_plac_zabaw.html
4.Budowa basenu z podgrzewaną wodą w miejscu starego. Nie usłyszałem czy podgrzewanie wody ma polegać na odwiertach geotermalnych czy na innej technologii? Sam pomysł wydaję się ciekawy ale czy Gminę stać będzie na utrzymanie takiego obiektu? Bliskość term w Cieplicach-Zdroju jest sporą konkurencją. Jaki jest koszt budowy takiego obiektu wraz z dodatkową infrastrukturą, o której mówiono (pole namiotowe, plac zabaw, boiska, tor ... dla rowerów) nie podano. Odnoszę wrażenie, że to raczej przerasta nasze możliwości finansowe.
5. Budowa elektrowni at.. :)) - nie tym razem jest planowana fotowoltaiczna - jestem za. Czy mieszkańcy Gradówka też tak będą uważać zobaczymy?
6. Wymiana oświetlenia na LEDowe jestem za. Skoro przystąpiliśmy jako Gmina do Klastra energetycznego warto rozważyć wspólny zakup prądu z sąsiednimi gminami tak jak robią to na Górnym Śląsku. To pozwala negocjować lepsze ceny zakupu energii.
7. Remont targowiska - dawno powinien być zrobiony.
8.Kuriozalna była wymiana zdań z Panią Przewodniczącą Rady Miasta o braku znajomości przedstawionych projektów przez radnych. Proponuję wdrożenie przez informatyków systemu obiegu dokumentów - jest darmowa wersja dla JST.
Pani burmistrz słusznie zauważyła, że zainteresowanie mieszkańców przygotowaniem Koncepcji rozwoju Gminy było małe ale proszę wskazać gdzie w tym dokumencie jest wspomniane zamknięcie fragmentu rynku przy restauracji "Rycerska".

No cóż, następny samorząd powinien rozpocząć pracę od opracowania SPÓJNEGO planu rozwoju miasta w tym zagospodarowania: murów obronnych, baszt, starego aresztu, starych magazynów browaru, byłego kina, wieży ratuszowej i paru innych elementów podnoszących choć odrobinę atrakcyjność turystyczną miasta.
Aparatd
Niedziela, 2017-06-18 15:30
widze ze bedzie rondo na ul Morcinka
AparatDo outsider
Niedziela, 2017-06-18 18:03
Widac nie jestes na biezaco areszt jest prywatny(na sprzedaz za 0,5mln) a sala po kinie na sprzedaz przez ugim a obieg dokumentow litosci wiekszosc komputerow w gminie pewnie ma win98 o digitalizacji nie slyszeli poziom zinformatyzowania gminy mozna ocenic po BIP i jakosci strony www do lwowka przyciagaja nieczynne fontanny zamkniete baszty i zasr...trawniki
AparatbezrDNI
Poniedziałek, 2017-06-19 10:58
NO W KOŃCU SIĘ NASI RADNI ODCINAJĄ OD DZIAŁAŃ PANI BURMISTRZ. LEPIEJ PÓŹNO NIŻ WCALE.
AparatZainteresowany sprawą
Poniedziałek, 2017-06-19 12:33
To budujące dla demokracji i przyszłości naszego Lwówka że nasi radni mają własne zdanie i mają odwagę je wyrażać. Brawo proszę Państwa, Brawo!
Smutnym jest tylko fakt, iż nie wszyscy radni mają odwagę wypowiadać się publicznie.
A pani burmistrz to jeszcze dużo musi się chyba nauczyć :(
AparatNiveau
Poniedziałek, 2017-06-19 17:58
Przed drugą turą lwóweckich wyborów targały mną wielkie dylematy... Ale jednak stwierdziłam, że nie będę sobie mogła spojrzeć w lustro oddając głos na kogoś z PiSem na sztandarze. PSL... piękne tradycje, ale jednak jak ktoś granatem od pługa oderwany, to nic z tego nie będzie. Można nie mieć prestiżowego pochodzenia, kupić marne wykształcenie, nie mieć pomysłu na nic, nawet jeśli powinno się mieć. Ale minimum przyzwoitości zawsze należy zachować pomimo ww. trudności. Niestety nie w przypadku kogokolwiek powiązanego z tą partią.

3 miesiące parasolkowych biznesików dwóch Panów kosztem małych Przedsiębiorców, którzy o marżach z gastronomii mogą tylko pomarzyć?! Litości! A raczej powrotu do jakiejkolwiek szkoły... Z tym poziomem niekompetencji i brakiem elementarnej wiedzy o świecie to do PiS się podłączyć!
Aparatfan LEX Szyszko i czerwonej zarazy
Poniedziałek, 2017-06-19 18:38
A na otwarcie Nowego Rynku jako gość honorowy zaproszony zostanie minister SZYSZKO! Mariolcia odmelduje wykonanie zadania: "każdy skrawek zieleni i drzewa zabetonowałam i są piękne parkingi, żeby aut i smogu było więcej, bo wiadomo, że ten szkodzi tylko lemingom i innym odmieńcom krytykującym oszołomów, więc jak prędko wymrą to sobie na tym betoniku, w biedzie, nędzy, poza Europą będą oszołomy świętować swoje "kariery" na poziomie Dyzmy i inne miesięcznice". Rząd będzie dumny, Prezio Du*a da order rozp*****lenia polski - z góry gratuluję, będzie pierwsze osiągnięcie.
P.S. I dzięki tej bandzie moja noga u klakierka nie stanie nigdy, choć nie wiem, na ile on jest rzeczywiscie winien... Ale to jak z tegorocznym Opolem: albo jestes z oszołomami albo z artystami/restauratorami/przedsiębiorcami - życie to sztuka trudnych wyborów. Choć ten akurat był wyjątkowo prosty, więc tym gorzej na decydenta...
Aparatdo pana fana
Piątek, 2017-06-23 18:39
Co ty gościu w naszym miasteczku jakieś polityczne gierki robisz. Nie jestem jakimś PISiorem ale z tego co mi wiadomo, to u nas rządzi PSL. A wracając do wspomnianego Dyzmy, to on nie był wykształcony ale miał jakąś charyzmę i sprytnego doradcę. W naszym przypadku jest wyjątkowo nieciekawie bo nie wiadomo kto jest głupszy - Pani Burmistrz czy jej skazany prawomocnym wyrokiem Prezes doradca.
Aparatzbylutowianin
Sobota, 2017-06-24 12:12
A kto wybrał NieSZCZĘSNEGO burmistrza?????
AparatMieszkanka Lwówka
Sobota, 2017-06-24 16:03
Ja popieram Panią burmiszcz
W końcu rynek Lwówka będzie wyglądał chociaż trochę jak powiat i gmina i o wiele ładniej .
Aparathaha
Sobota, 2017-06-24 17:24
Pan Kaziów na BURMISTRZA?

A JEGO ODWOŁANI DYREKTORZY NA ZAJMOWANE STANOWISKA ?
LWÓWEK ZNOWU BĘDZIE SIĘ ROZWIJAŁ?
POWSTANĄ ZLIKWIDOWANE PRZEZ NICH ZAKŁADY PRACY, ZNISZCZONY DWORZEC PKP, PKS, BASEN?

DAWNI MIESZKAŃCY WRÓCĄ DO MIASTA?
BĘDZIE SIELANKA?
AparatDo: do pana fana
Niedziela, 2017-06-25 09:33
Ale od tych z PiS - co miesiąc 500 zł. lub wielokrotność bierzecie,jak mi wiadomo nikt nie zrezygnował , nie odmówił

Mylisz PiS z PSL- we LŚ zrządzi PSL
AparatMariola rulezz
Piątek, 2017-06-30 19:22
Miastem, to przede wszystkim "zawiaduje" wysokiej klasy niekompetencja. #terrible Lwówek Śląski
Aparatturysta
Sobota, 2017-07-01 21:15
PROSZĘ ZDJĄĆ OBSKURNY,ŹLE POWIESZONY BANER Z PIĘKNEGO RATUSZA NA OKOLICZNOŚĆ 800 LAT LW.

To co obecnie wisi na ratuszu , to jakaś , przepraszam ,ale to szmata

PROSZĘ NA ROGATKACH MIASTA Z 4 STRON ZAMONTOWAĆ REKLAMY Z TEJ OKAZJI.

JEST TO DOBRA RADA
AparatTyrysta
Niedziela, 2017-07-02 10:17
Nie usuwaj moich postów!!!

Proszę z Ratusza zdjąć tę " szmatę"- reklama 800 lat LW,
Jak to wygląda? NIECHLUJNIE

Będąc z rodziną we LW doznaliśmy szoku, takie coś na Ratuszu, byle jak przymocowane.

Od tego są reklamy na rogatkach miasta, tak trudno zamontować 4 reklamy z informacją, ze jest 800 lat LW???
TO JEST PROMOCJA NA 4 STRONY ŚWIATA.

Tylko trochę solidności i oleju w głowie , to ma być wizerunek miasta?

Szefuniu od promocji miasta weż się do roboty, a nie robisz fuszerkę

Posłuchaj co mówią przyjezdni- Polacy , Niemcy nt.
Wystarczy zamówić w Kruku herbatę, pić ją w ogródku
i posłuchać przyjezdnych co mówią.
AparatMieszkaniec Lwówka
Środa, 2017-07-05 11:14
ja się zgadzam z Panią Mariolą wreszcie rynek będzie dostosowany dla ludzi starszych i niepełnosprawnych sam jestem osobą niepełnosprawną i na co dzień doświadczam tego jak ciężko jest poruszać się po rynku jakie krawężniki i schody widać nie wszyscy tutaj rozumieją pewnych rzeczy gdyż sami nie znaleźli się w podobnej sytuacji. Popieram Panią Mariole jeżeli chodzi o przebudowę rynku
AparatMonitoring Zabytków do Mieszkańca Lwówka
Środa, 2017-07-05 13:11
Szanowny Pan chyba nie wie, że pod asfaltem i tłuczniem na lwóweckim rynku, znajdują się różnej wielkości połacie oryginalnego i historycznego bruku. Bruk ten podlega ochronie prawnej i nie może być zerwany w całości. Znaczną jego część stanowią tzw kocie łby, czyli nieregularny bruk bazaltowy (czarny), praktycznie najgorszy i najbardziej niewygodny, zaraz po otoczakach, bruk. Co do krawężników, to w znaczącej części nie zostaną one usunięte, gdyż wówczas zmienią się niwelety w różnych częściach rynku. W najbardziej newralgicznym miejscu, rynek lwówecki trzeba obniżyć o jakieś 30-40 cm, a to spowoduje kolejne schody i krawężniki. Na dniach prześlemy do redakcji fotografie, które pomogą mieszkańcom dogłębnie zapoznać się z tematem.
Aparatfeliszek
Środa, 2017-07-19 14:36
jak to dzieci mają wpływ na swoich rodziców
Dodaj komentarz

Kalendarz wydarzeń

Prev
Listopad 2017
Next
Po Wt Śr Cz Pi So Nd
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

Mini_prezydent-andrzej-duda-1
Środa, 2017-11-22
List_mini_niedzwiedz-lwowek-slaski
Środa, 2017-11-22
List_mini_euroweek-w-dlugopolu-zdroju
Środa, 2017-11-22
List_mini_cztery-wejscia-do-trzech-jaskin-ploczkowskich
Środa, 2017-11-22
List_mini_zus-400
Wtorek, 2017-11-21
List_mini_gryfow-slaski-ratusz
Wtorek, 2017-11-21
List_mini_lwowek-parking-szwajcaria-lwowecka-2017
Wtorek, 2017-11-21
List_mini_hondacrv-bolec-2017
Wtorek, 2017-11-21
List_mini_bolec-przywlaszczenie2017
Poniedziałek, 2017-11-20
List_mini_grosz
Poniedziałek, 2017-11-20
List_mini_skarbnica-drukarza-pod-zamkiem-czocha---1
Poniedziałek, 2017-11-20
List_mini_szlak-rowerowy-er6
Poniedziałek, 2017-11-20
List_mini_lwowek-boczar-podnoszenie-ciezarow-2017
Poniedziałek, 2017-11-20
NAJCZĘŚCIEJ KOMENTOWANE
Aktualności | Wydarzenia | Ludzie | Samorząd | Na sygnale | Wywiady | Historia | Galeria | Ogłoszenia |  Reklama | Praca